Pages

tiistai 5. toukokuuta 2015

EKA ONNISTUNUT VILLIS!

Olen innokas käsityöihminen ja erityisesti neulominen on aina ollut mun juttu. Olen tehnyt aka paljon pienempiä töitä, sukkia, lapasia, hattuja, huiveja, vauvan vaatteita jne. mutta isoja taas vähemmän. Viime kesänä ylitin itseni ja pelkoni ja tein alpakkalangasta neuleen. Lopputulos oli ihan kamala. Neule lörpötti vääristä kohdista ja kiristi taas toisista, myöskin vääristä kohdista. Koitin niellä pahan mieleni mutta eihän sitä vaan voinut käyttää edes koiranlenkityspukeutumisessa kun mokoma oli niin epämukavakin! Purkuhommiksi meni siis sekin nuttu.

Jokin aika sitten aloin kuitenkin syöttää uutta matoa koukkuun ja puikoille hyppäsi Novitan lehdestä (kyllä, olen tilaaja) lehmuskuvioinen neule. Tykkään korkeista kauluksista ja pitsi-ja palmikkoneuleista joten hommiin! Olin koko projektin ajan aika skeptinen mutta neule tuli kuin tulikin valmiiksi muutaman ilta sitten. Ja se lopputulos! Olin niin tyytyväinen ja olen edelleen. Neule istuu nätisti, ei lörpötä tai kinnaa ja mikä parasta ei kutita :) Kuva ei tee neuleelle oikeutta mutta laitanpa sen tähän joka tapauksessa :)

Malli Novita Kevät 2012 -lehdestä
Lanka Novitan 7 veljestä


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti